تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 22:24
84 بازدید
کد خبر : 122850

با فیشینگ از طریق مهندسی اجتماعی آشنا شوید

با فیشینگ از طریق مهندسی اجتماعی آشنا شوید

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: فیشینگ حساب بانکی با شگرد مهندسی اجتماعی یکی از رایج‌ترین کلاه‌برداری‌ها است که با ارجاع دادن شهروندان با لینک جعلی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات حساب بانکی قربانیان می‌کنند. سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فیشینگ حساب بانکی از طریق مهندسی اجتماعی، اظهار کرد: در حال حاضر

با فیشینگ از طریق مهندسی اجتماعی آشنا شوید

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: فیشینگ حساب بانکی با شگرد مهندسی اجتماعی یکی از رایج‌ترین کلاه‌برداری‌ها است که با ارجاع دادن شهروندان با لینک جعلی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات حساب بانکی قربانیان می‌کنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فیشینگ حساب بانکی از طریق مهندسی اجتماعی، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به گسترش تجارت الکترونیک و حجم بالای تراکنش‌های اینترنتی، فیشینگ حساب بانکی با شگرد مهندسی اجتماعی، یکی از رایج‌ترین کلاه‌برداری‌ها است.

وی در رابطه با فیشینگ، افزود: فیشینگ یک عمل متقلبانه است که در آن کلاه‌برداران با استفاده از مهندسی اجتماعی یا ارسال لینک جعلی، افراد را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

این مسئول در رابطه با شگرد کلاه‌برداری از طریق مهندسی اجتماعی، تصریح کرد: در کلاه‌برداری فیشینگ از طریق مهندسی اجتماعی، کلاه‌برداران با برقراری تماس تلفنی و چرب‌زبانی، اعتماد افراد را جلب کرده، به طوری که با ورود کاربر به درگاه‌های جعلی بانکی، اطلاعات درج شده مورد دستبرد سارقان قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: در کلاه‌برداری فیشینگ، درگاه‌های جعلی طوری طراحی می‌شود که به محض ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیغام خطا در انجام تراکنش به مخاطب نمایش داده شده و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانی می‌کنند.

آدینه‌لو با بیان اینکه کلاه‌برداران به علت تعطیلی بانک‌ها عمدتاً ساعات غیراداری و ایام تعطیل را برای انجام مقاصد شوم خود انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: شهروندان به تماس‌های مشکوک اعتنا نکنند و اطلاعات محرمانه و حساب‌های کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره قبل از انجام تراکنش مالی، از صحت آدرس درگاه بانکی و پروتکل‌های امنیتی آن اطمینان پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.