تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 21:02
102 بازدید
کد خبر : 101911

بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی ذخیره شد

بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی ذخیره شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: از ابتدای سال آبی ۹۹ _ ۹۸ بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره شد. علیرضا نصرآبادی، امروز چهارشنبه ۶ فروردین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کنترل حدود ۱۱ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری در بارندگی اوایل فروردین ماه،

بیش از 23 میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی ذخیره شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: از ابتدای سال آبی ۹۹ _ ۹۸ بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره شد.

علیرضا نصرآبادی، امروز چهارشنبه ۶ فروردین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کنترل حدود ۱۱ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری در بارندگی اوایل فروردین ماه، میزان استحصال رواناب از ابتدای سال آبی به بیش از ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب رسید.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وجود حدود ۲۰۰۰ هزار سازه آبخیزداری در استان، گفت: بیشترین حجم ذخیره رواناب در بارندگی‌های فروردین ماه در شهرستان بشرویه چهار میلیون متر مکعب در ۱۴۰ سازه بوده است که در مجموع سال آبی در این شهرستان به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره وضعیت آبگیری سازه‌های آبخیزداری در بارندگی‌های اخیر، بیان کرد: شهرستان طبس با استحصال یک میلیون و ۵۰۰ و زیرکوه با یک میلیون متر مکعب جزو شهرستان‌های دوم و سوم در حجم استحصال بارندگی‌های اخیر است.

نصرآبادی با اشاره به تعداد سازه‌های شهرستان طبس گفت: این شهرستان ۱۶۲ و شهرستان زیرکوه ۸۸ سازه دارد،که تعداد زیادی از آن‌ها به کمک اعتبارات صندوق توسعه به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین بارندگی‌های فروردین ماه امسال باعث شد ۷۵۰ هزار متر مکعب رواناب در ۳۳۱ سازه ی شهرستان بیرجند ذخیره شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی درباره حجم ذخیره رواناب در دیگر شهرستان‌های استان، اظهار کرد: در فردوس با ۱۸۴ سازه ۹۲۴ هزار متر مکعب، سرایان با ۲۳۰ سازه ۵۲۰ هزار متر مکعب، سربیشه با ۲۱۸ سازه ۱۵۰ هزار متر مکعب و درمیان با ۱۳۷ سازه ۲۵۰ هزار متر مکعب رواناب ذخیره شده است.

نصرآبادی، میزان استحصال در شهرستان قاین، نهبندان و خوسف را نیز به ترتیب ۲۵۰، ۸۰۰ و ۶۲۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون در قاین ۶۵ سازه، نهبندان ۳۸۰ سازه و خوسف ۵۵ سازه در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.