تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 23:59
39 بازدید
کد خبر : 81698

تحقق دولت الکترونیک در گرو دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات

تحقق دولت الکترونیک در گرو دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تحقق دولت الکترونیک در گرو دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات در تمامی مناطق شهری و روستایی است. شهاب حیدری، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق پایش‌های انجام شده توسط تیم‌های تخصصی این اداره‌کل با مکان‌یابی دقیق، نقاط دارای پوشش ضعیف ارتباطی شناسایی و اولویت‌بندی شد که طبق

تحقق دولت الکترونیک در گرو دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تحقق دولت الکترونیک در گرو دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات در تمامی مناطق شهری و روستایی است.

شهاب حیدری، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق پایش‌های انجام شده توسط تیم‌های تخصصی این اداره‌کل با مکان‌یابی دقیق، نقاط دارای پوشش ضعیف ارتباطی شناسایی و اولویت‌بندی شد که طبق این گزارش‌ها برای این مناطق احداث سایت‌های جدید در دستور کار قرار گرفت که پس از مکاتبات صورت گرفته با وزارت ارتباطات، عملیات عمرانی اتصال ۸ روستا از این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت انجام شد.

حیدری با بیان اینکه یکی‌از اهداف مهم شبکه ملی اطلاعات ورود کشور به عرصه دیجیتال و افزایش خدمات در مناطق محروم است، گفت: از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل جهت دسترسی به این هدف می‌توان به قرار گرفتن بیش از ۲۵۹۰ روستا تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان عنوان کرد: بیش‌از ۸۲ درصد مناطق دورافتاده از خطوط تلفن ثابت بهره‌مند بوده و ۲۳۶۰ خط ارتباطی روستایی واگذار شده است.

وی افزود: جاده‌های مواصلاتی دارای پوشش ۹۹ درصدی بوده و بیش از ۹۲ هزار و ۲۹۰ مشترک فعال به پهن‌باند ثابت دسترسی داشته و ۶۰۹۸ مشترک از اینترنت پرسرعت در روستاهای استان بهره‌مند هستند.

حیدری با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیک در گرو دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات در تمامی مناطق شهری و روستایی است، بیان کرد: تحقق دولت الکترونیک آغاز اصلاحات ساختاری کشور در انجام امور اداری است به‌گونه‌ای که ارائه خدمات دولتی به‌صورت مستقیم و در تمامی روزهای هفته و به‌صورت شبانه‌روزی وجود داشته باشد که در این زمینه لرستان دومین استان کشور از نظر تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.