تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 22:29
67 بازدید
کد خبر : 128947

جانسون: انگلیس باید ظرفیت‌های حمله سایبری خود را تقویت کند

جانسون: انگلیس باید ظرفیت‌های حمله سایبری خود را تقویت کند

نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در آستانه انتشار سند مربوط به بازبینی امنیت ملی طی چند روز آینده تاکید کرد، کشورش نیاز به تقویت ظرفیتش به منظور اجرای حملات سایبری به دشمنان خارجی دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای که از سوی دفترش انتشار یافت،

جانسون: انگلیس باید ظرفیت‌های حمله سایبری خود را تقویت کند

نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در آستانه انتشار سند مربوط به بازبینی امنیت ملی طی چند روز آینده تاکید کرد، کشورش نیاز به تقویت ظرفیتش به منظور اجرای حملات سایبری به دشمنان خارجی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای که از سوی دفترش انتشار یافت، گفت: قدرت سایبری در حال انقلاب ایجاد کردن در سبک زندگی ما و جنگیدن در جنگهای ما است، همچنان که قدرت هوایی ۱۰۰ سال قبل چنین تاثیری را گذاشت.

جانسون قرار است روز سه‌شنبه سند مربوط به بررسی بلندمدت استراتژی امنیت ملی را به پارلمان ارائه دهد و گزارشهای رسانه‌ها حاکی از آن هستند که این بررسی احتمالا منجر به کاهش پرسنل نیروهای مسلح می‌شود.

دفتر جانسون خاطرنشان کرد: این بررسی به طرح اهمیت تکنولوژی سایبری برای سبک زندگی ما – چه در زمینه شکست دشمنانمان در میدان جنگ، تبدیل کردن اینترنت به جایی امن‌تر یا توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته برای بهبود زندگی مردم – می‌پردازد.

در سال ۲۰۱۹، انگلیس به صرف ۵۹ میلیارد دلار یا ۲.۱ درصد از درآمد ملی خود در حوزه دفاعی پرداخت که بیش از هر کشور اروپایی بزرگ دیگر بوده اما خیلی کمتر از ۳.۵ درصدی است که آمریکا از درآمد خودش برای این حوزه صرف کرده است.

انگلیس سرمایه گذاری سنگینی روی ناوهای هواپیمابر پرهزینه در سالهای اخیر کرده و به نگهداری تسلیحات هسته‌ای پرداخته اما نیروهای زمینی‌اش از زمان پایان جنگ سرد تنزل پیدا کرده‌اند.

برخی رسانه‌های انگلیسی گزارش کرده‌اند که این بررسی خواستار کاستن از تعداد پرسنل ارتش به میزان ۱۲۵۰۰ تن دیگر و رسیدنش به ۷۰۰۰۰ نفر خواهد شد.

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد صحبت از کاهش‌ها در این مقطع “گمانه‌زنی” است.

جانسون خاطرنشان کرد، نیروی سایبری ملی شامل جاسوسها، مقام‌های وزارت دفاع، دانشمندان یک پایگاه دائمی در شمال انگلیس در ضمن تلاشهای دولت برای تقویت توسعه منطقه‌ای در خارج از لندن خواهد بود.

نیروی سایبری ملی تهدیداتی شامل سیستم‌های دفاع هوایی خارجی و تلفن‌های همراه افرادی که از نظر دولت تروریستها یا مجرمینی جدی در نظر گرفته می‌شوند، هدف می‌گیرد.

این نیرو سال گذشته میلادی در کنار یک واحد دیگر متمرکز بر جنگ سایبری در ارتش ایجاد شد. در سال ۲۰۱۶، مرکز امنیت سایبری ملی نیز به منظور مشاوره دادن به دولت و عموم مردم درخصوص چگونگی کاستن از ریسک حملات سایبری ایجاد شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.