تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 22:27
52 بازدید
کد خبر : 102660

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عرصه هوانوردی/اجازه واردات آنچه در استان تولید می‌شود را نمی‌دهیم

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عرصه هوانوردی/اجازه واردات آنچه در استان تولید می‌شود را نمی‌دهیم

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: حامی شرکت های دانش بنیان در عرصه صنعت هوانوردی خواهیم بود. فرزاد مخلص الائمه ۲۷ آبانماه در نشست توسعه صنعت هوانوردی عمومی استان مرکزی با اشاره به نگاه دانشگاهیان به افق های آینده که به توسعه و پیگیری مطالبات کمک می کند، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عرصه هوانوردی/اجازه واردات آنچه در استان تولید می‌شود را نمی‌دهیم

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: حامی شرکت های دانش بنیان در عرصه صنعت هوانوردی خواهیم بود.

فرزاد مخلص الائمه ۲۷ آبانماه در نشست توسعه صنعت هوانوردی عمومی استان مرکزی با اشاره به نگاه دانشگاهیان به افق های آینده که به توسعه و پیگیری مطالبات کمک می کند، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است که دارای دو رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان است و حوزه ماموریتی دانشگاهیان ناظر به رکن دوم است.

وی افزود: در رکن اول فضای لازم برای حضور مردم در اقتصاد کشور مهیا نشده است، اما در رکن دوم طی چند سال اخیر حوزه دانش بنیان با شتاب بالایی توسعه یافته و تقویت شده است و علت این امر حمایت ویژه میدانی شخص مقام معظم رهبری و قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید ملی بوده که ظرفیت های بسیاری را محقق کرده است.

استاندار مرکزی افزود: متاسفانه عموما در بیان کلیات زمین گیر شده ایم و تا به بهره برداری رسیدن یک موضوع ضعف های بسیاری را شاهدیم.

وی تصریح کرد: به عنوان استانداری مصرف کننده مستقیم محصولات صنعت هوانوردی نیستیم، اما وظیفه داریم در چارچوب قوانین از این صنعت و شرکت های دانش بنیان مرتبط با آن حمایت داشته باشیم و ارتباط آنها را با استفاده کنندگان این ظرفیت ها برقرار کنیم. از شرکت های استان مرکزی قطعا حمایت می کنیم و اجازه واردات آن چیزی که در استان تولید می شود را نمی دهیم. با استفاده از ظرفیت های قانونی از این ظرفیت مهم، در مقابل دست اندازها پشتیبانی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز بیان کرد: فرودگاه اراک این آمادگی را دارد با توجه به استقرار گمرک و اراضی پسافرودگاهی یک مرکز برای تعمیرات اساسی در صنعت هوانوردی باشد.

مهدی زندیه وکیلی افزود: قطعا پذیرای سرمایه گذاری در این عرصه هستیم، همچنین امکان ایجاد یک شهرک تخصصی هوانوردی و حمایت های لازم در این رابطه وجود دارد و اگر سرمایه گذاران خواهان ایجاد خط تولید این صنعت در استان باشند از آنها پشتیبانی می کنیم.

وی تاکید کرد: فرودگاه اراک تجربه بسیار خوبی در بحث آموزش دارد و با توجه به وجود صنایع مختلف در استان مرکزی و عبور ریل و وجود تاسیسات زیربنایی و اراضی کافی می توان مرکز تعمیرات را در این فرودگاه راه اندازی کرد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.