تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 17:48
43 بازدید
کد خبر : 153915

دفاع مقدس ” ما می توانیم” را تبدیل به باور کرد

دفاع مقدس ” ما می توانیم” را تبدیل به باور کرد

ایسنا/خراسان شمالی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس درس ما می توانیم را به ما ارائه داد و اکنون” ما می توانیم” توسط دفاع مقدس تبدیل به باور شده است. سردار بهمن کارگر در مراسم افتتاحیه فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بجنورد با اشاره به

دفاع مقدس " ما می توانیم" را تبدیل به باور کرد

ایسنا/خراسان شمالی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس درس ما می توانیم را به ما ارائه داد و اکنون” ما می توانیم” توسط دفاع مقدس تبدیل به باور شده است.

سردار بهمن کارگر در مراسم افتتاحیه فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بجنورد با اشاره به اینکه برای اینکه بخواهیم اهمیت یک موضوع را متوجه شویم آن را با مواقع قبل تر از آن مقایسه کنیم، افزود: برای اینکه به اهمیت دفاع مقدس پی ببریم آن را با مواقع قبل تر از آن همچون جنگ جهانی اول و دوم و یا دوره قاجار مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: در جنگ جهانی اول، ایران کشوری بی طرف بود اما از ۲۰ میلیون جمعیتی که در آن زمان در کشور بوده ۱۰ میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در آن زمان ایران یکی از صادرکنندگان گندم بوده است، ادامه داد: از ۱۰ میلیون نفری که جان خود را از دست داده اند، فقط ۳۰۰ هزار نفر به علت جنگ از بین رفتند و مابقی به دلیل قحطی و گرسنگی بوده است.

سردار کارگر اظهارکرد: اما در هشت سال دفاع مقدس، رژیم بعث عراق که از قوی ترین رژیم های کشور عربی بود با ۱۳ لشگر به کشور ما حمله کرد، اما طی این جنگ حتی یک وجب خاک به تصرف آن کشور درنیامد.

وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس ایران وارد کننده سیم خاردار بوده است این در حالی است که هم اکنون دشمن تمام تلاش خود را بکار گرفته تا جلوی پیشرفت کشور را بگیرد.

وی تاکیدکرد: هم اکنون ایران در بسیاری از حوزه ها پیشرفت های چشم گیری داشته و تمامی این پیشرفت ها به برکت دفاع مقدس بوده است.

کارگر با اشاره به اردوهای راهیان نور نیز گفت: سالانه هفت میلیون نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می شدند که ۸۰ درصد از آن ها افراد جوان و نوجوان هستند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.