تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 19:39
94 بازدید
کد خبر : 98108

روند ابتلا به کرونا در اصفهان ادامه دارد

روند ابتلا به کرونا در اصفهان ادامه دارد

ایسنا/اصفهان براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، ۱۰۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (مجموع علوم پزشکی اصفهان و کاشان) در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است. نخستین روزهای اسفندماه سال ۱۳۹۸، اولین نمونه‌های ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و تا ظهر امروز (شنبه -دوم فروردین) بر اساس اعلام

روند ابتلا به کرونا در اصفهان ادامه دارد

ایسنا/اصفهان براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، ۱۰۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (مجموع علوم پزشکی اصفهان و کاشان) در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

نخستین روزهای اسفندماه سال ۱۳۹۸، اولین نمونه‌های ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و تا ظهر امروز (شنبه -دوم فروردین) بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در استان اصفهان با شناسایی ۱۰۱ نمونه جدید ابتلا به کرونا، تعداد کل مبتلایان در حال افزایش است.

کیانوش جهانپور – سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد: بر این اساس از ظهر دیروز تا امروز (دوم فروردین) ۹۶۶ مورد جدید ابتلا به کووید ثبت شد و تعداد کل مبتلایان در کشور به ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر افزایش یافت و متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۵۵۶ مورد رسید. خوشبختانه تا کنون ۷۶۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد و تا امروز روند صعودی ابتلا به این بیماری در این استان پهناور ادامه دارد. علاوه بر اصفهان، اغلب شهرستان های اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند.

۲۷۷ هزار و ۳۲۵ مبتلا به کرونا در دنیا

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و بر اساس آمار سایت “worldometers” تاکنون کرونا ۲۷۷ هزار و ۳۲۵ نفر را در بیش از۱۷۰ کشور دنیا درگیر کرده و ۱۱ هزار و ۵۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۹۲ هزار و ۱۶ نفر بهبود یافته‌اند. این ویروس تاکنون در ۸۹ درصد مبتلایان منجر به بهبوی و در ۱۱ درصد عامل مرگ شده است.

چین، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آمریکا، ایران، فرانسه و کره جنوبی به ترتیب کشورهایی هستند که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در آنها گزارش شده است.

کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.