تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 17:28
82 بازدید
کد خبر : 182398

ضرورت اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری به بانوان کارآفرین خراسان شمالی

ضرورت اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری به بانوان کارآفرین خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور بانوان استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای بانوان کارآفرین و صنعتگر در خراسان شمالی باید افزایش و از بانوان صنعتگر حمایت ویژه ای انجام پذیرد. ملیحه یغمایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بانوان کار آفرین زیادی در استان علاقمند به راه اندازی حرفه یا

ضرورت اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری به بانوان کارآفرین خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور بانوان استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای بانوان کارآفرین و صنعتگر در خراسان شمالی باید افزایش و از بانوان صنعتگر حمایت ویژه ای انجام پذیرد.

ملیحه یغمایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بانوان کار آفرین زیادی در استان علاقمند به راه اندازی حرفه یا صنعت هستند، گفت: تعدادی از بانک‌ها به عنوان بانک عامل برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید و کارآفرینان تعیین شده‌اند اما متاسفانه برخی از این بانک ها تضامین دشواری را مطالبه می کنند که صنعتگر و کارآفرین قادر به ارایه این تضامین نمی باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط کنونی کشور در بخش اقتصادی و اشتغال به دلیل وجود تحریم و فشارهایی که وجود دارد مناسب نیست، باید بستر فعالیت بانوان در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی فراهم شود تا راه برای پیشرفت آنها هموار شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: برندسازی و حمایت ویژه از کسب و کارها توسط شرکت شهرک های صنعتی استان سبب شده تا زنان کارآفرین در عرصه صنعت استان موفق باشند و نمونه های خوبی از کارآفرینی را ایجاد کرده اند .

یغمایی در تحلیل وضعیت اشتغال زنان در خراسان شمالی عنوان کرد: زنان در بحث نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری رتبه سوم را کسب کرده که این رتبه پایین تر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اشتغال بانوان در شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: به دلیل کم بودن تعداد زنان صنعتگر در سطح استان می توان با برند سازی سه محصول از کارآفرینان حمایت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.