تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 11:47
76 بازدید
کد خبر : 136388

هشدار سطح قرمز هواشناسی خراسان رضوی/دما ۱۰ درجه‌ کاهش می‌یابد

هشدار سطح قرمز هواشناسی خراسان رضوی/دما ۱۰ درجه‌ کاهش می‌یابد

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح قرمز در خصوص گسترش ناپایداری‌های جوی و پیامدهای احتمالی آن در نقاط مختلف استان هشدار داد. اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، امروز با صدور هشدار سطح قرمز اعلام کرد که سامانه‌ای در حال ورود به شمال‌شرق کشور از جمله خراسان رضوی است که با توجه به شرایط

هشدار سطح قرمز هواشناسی خراسان رضوی/دما ۱۰ درجه‌ کاهش می‌یابد

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح قرمز در خصوص گسترش ناپایداری‌های جوی و پیامدهای احتمالی آن در نقاط مختلف استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، امروز با صدور هشدار سطح قرمز اعلام کرد که سامانه‌ای در حال ورود به شمال‌شرق کشور از جمله خراسان رضوی است که با توجه به شرایط و نحوه تأثیرگذاری ناشی از فعالیت این سامانه در روزهای جمعه، ۲۲ اسفندماه و شنبه، ۲۳ اسفندماه احتمال بروز خسارت در برخی از نقاط به‌ویژه نواحی شمال و شمال غرب استان بیشتر است.

این سامانه شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، چناران، جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه، کلات، دامنه‌های بینالود و هزار مسجد را برمی‌گیرد.

براساس این اطلاعیه شاهد وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت، وقوع بارش‌های رگباری باران توام با رعد و برق و بارش تگرگ، آبگرفتگی، افزایش آب رودخانه‌ها و سیلاب خواهیم بود.

همچنین از بعدازظهر جمعه بارش برف، کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی، احتمال انسداد محورهای مواصلاتی و کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲  درجه سلسیوس را خواهیم داشت.

در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی بر انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد، عدم صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای استان، تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها و… تاکید شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.