تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 16:51
39 بازدید
کد خبر : 182133

کشف ۱۴۵میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان شمالی

کشف ۱۴۵میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان شمالی گفت: در استان طی ۱۰ ماهه سال‌جاری هزار و ۲۴۸ فقره پرونده به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال در بحث قاچاق کالا تشکیل شده که شامل کالاهای وارداتی و صادراتی استان است. حجت اله خانزاده اظهارکرد: طی این مدت ٢٧۶ فقره پرونده در دادسراها

کشف ۱۴۵میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان شمالی گفت: در استان طی ۱۰ ماهه سال‌جاری هزار و ۲۴۸ فقره پرونده به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال در بحث قاچاق کالا تشکیل شده که شامل کالاهای وارداتی و صادراتی استان است.

حجت اله خانزاده اظهارکرد: طی این مدت ٢٧۶ فقره پرونده در دادسراها و اداره کل تعزیرات حکومتی بررسی و حکم لازم صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای قاچاق شده از خراسان شمالی به سایر استان ها دام، نهاده های دامی، غله و سوخت است و اقلام مصرفی مانند برخی دارو، لوازم آرایشی، مواد غذایی، دخانیات، لوازم الکتریکی و پوشاک به صورت قاچاق وارد استان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، وی گفت: طبق ضوابط جدید با هدف جلوگیری از قاچاق دام در خراسان شمالی باید تمام دو میلیون راس دام سبک استان پلاک کوبی شوند چرا که در غیر اینصورت امکان حمل و نقل دام و عرضه نهاده های دامی بر ای آنان وجود ندارد.

خانزاده گفت: پیشگیری از قاچاق یک مقوله فرهنگی است که باید جامعه به سطحی از آگاهی برسد که تولید کالای با کیفیت تنها راه از بین رفتن پدیده قاچاق است و این موضوع مستلزم تبلیغات هوشمندانه است.

وی با بیان اینکه اگر ضوابط و مقررات لازم در تولید کالا رعایت نشود حتی در مرحله عرضه محصول، قاچاق محسوب می شود، افزود: اگر سامانه های زیرساختی در مراحل تولید و عرضه کالا ایجاد شود شفافیت های مالی ایجاد و پدیده قاچاق از بین می رود.

خانزاده در بخش پایانی سخنان خود گفت: در استان چون صرافی دارای مجوز راه اندازی نشده است در بحث قاچاق ارز آمار دقیقی وجود ندارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.